גישור כמרחב לפיתוח מיומנויות העתיד בארגונים

גישור כמרחב לפיתוח מיומנויות העתיד בארגונים/ מריאלה י. בוחניק

 מאז תחילת משבר הקורונה התפתחה אצלי סקרנות עצומה למה שנקרא “העולם החדש”: לאיזה עולם המשבר הזה מביא אותנו? אלו תהליכים חברתיים החלו כבר ולא שמנו לב עד התפרצות המגיפה הזו? מה זה אומר לחיות בעולם מורכב, רשתי, אי ודאי ודינמי? לפני כמה ימים הגיע אלי דו”ח המכון לחקר העתיד  של אוניברסיטת פיניקס על “מיומנויות העתיד” בארגונים.

הדו”ח מנתח את המחוללים העיקריים שיעצבו מחדש את נוף העבודה, ומזהה “מיומנויות מפתח” שיידרשו בעשר השנים הבאות.

בין המיומנויות אלו נמנות:

  • מטה קוגניציה– היכולת להתבונן מהצד ולקלוט את המובן העמוק יותר או את המשמעות של דברים שנאמרים.
  • בינה חברתית– יכולת לחבור לאחרים בדרך עמוקה וישירה, לחוש אותם ולעורר בקרבם תגובות ואינטראקציות רצויות. היכולת להפוך רגעים של משבר וקושי להזדמנויות של צמיחה ולמידה.
  • שיתוף פעולה ורשתיות – היכולת לעבוד בצורה פרודוקטיבית, להניע מעורבות ולהוכיח נוכחות כחבר בצוות.

תוך כדי קריאת דו”ח , חשבתי לעצמי שבעצם כל המיומנויות האלה מקבלות נוכחות עצומה בתהליך של גישור . ארגונים המאמצים כחלק מתרבות הארגונית התמודדות עם קונפליקט באמצעות הליך גישור מייצרים מרחב ייחודי בו מאפשרים לעצמם לעצור להתבוננות משותפת באירועים שהביאו לקונפליקט, בדימקה שנוצרה ובהשפעות של הקונפליקט לכל אחד באופן אישי ולארגון והסביבה.

 

באמצעות הליך של גישור מתרחשים “רגעי קסם” בהם עובדים, מנהלים, צוותים מקשיבים אחד לשני בקשב רב, לומדים להבין  בעזרת המגשר מה “מסתתר” מאחורי המילים : אלו שאיפות, צרכים. תפיסות ורגשות נוכוחות בחדר ואיך הופכים אותם לנקודות מפגש, הבנה ושותפות לעבר פתרונות יצירתיים וחדשניים.

גישור בארגונים הוא מפתח ליצור סביבת עבודה בריאה, נעימה ויעילה משום שתהליך זה יוצר מרחב בטוח לדבר על קשת הרגשות, הצרכים והאינטרסים של כל גורם בארגון. כשהכל על השולחן הרבה יותר קל לייצר שיח של הסכמות בו כל הצדדים שותפים. מתוך שותפות זאת נולדות מטרות משותפות אליהן ניתן לרתום את הארגון כולו. 

אין צורך לחפש את “מיומנויות העתיד” בעתיד. הם כבר כאן – בארגונים המאמצים את שפת הגישור.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאר תגובה

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות

מלאו פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים

סכסוך עם הבנקים

גישור בסכסוך עם בנקים

סכסוך מול הבנק יכול לעלות במגוון רחב של הקשרים, כאשר פנייה להליך משפטי לצורך פתרון הסכסוך עלולה לפגוע בכל הצדדים – הבנק יכול למצוא את עצמו מתמודד עם פגיעה משמעותית בשם ובמוניטין. הצד השני, ימצא את עצמו בהליך ארוך, מורכב ויקר, אשר אי אפשר לנבא איך או מתי הוא יסתיים.
כך יוצא שהליך גישור יכול להוות פתרון יעיל עבור 2 הצדדים

קרא עוד »

מגשר בחיפה

אנחנו במשרד המגשרים נדב נישרי מאמינים שבכל מחלוקת או סכסוך, בין אם מדובר בסכסוך עסקי, סכסוך בין שכנים, סכסוכי ירושה, מקרקעין, לשון הרע, חדלות פירעון או כל סכסוך אחר – הפתרון הטוב, היעיל והבריא ביותר הוא גישור. אז מה היתרונות ואיך זה עובד? על כל אלו במאמר זה

קרא עוד »
גישור בעסקים

גישור בעסקים

במשך שנים רבות ההתדיינות המשפטית הייתה הדרך המועדפת להכרעה בסכסוכים בעסקים. היום בוחרים רבים בגישור עסקי שממלא את הפער בין משא ומתן כושל לבין התדיינות משפטית. מגשר מיומן יכול לסייע לצדדים להגיע להסדר ולהסכם שהם אינם מסוגלים להגיע אליו בעצמם. כתוצאה מכך חברות וגופים עסקיים רבים חוסכים זמן, כסף ועוגמת נפש רבים כשהם בוחרים בגישור במקום בדיון משפטי.

קרא עוד »

גישור בסכסוך שכנים סביב נזילה

אחד הטריגרים השכיחים הגורמים לסכסוכי שכנים הוא נזילה. זה נשמע כמו נושא מינורי, אך לעתים הוא מעורר מחלוקות רבות בין שכנים שאם לא מטופלות בזמן ובצורה נכונה יכולים להפוך את חיי השכנים לגיהנום של ממש. אחת האפשרויות ליישוב הסכסוך היא דרך תהליך גישור

קרא עוד »

עקבו אחרינו בפייסבוק

הוידיאו החודשי

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם