גישור כמרחב לפיתוח מיומנויות העתיד בארגונים

גישור כמרחב לפיתוח מיומנויות העתיד בארגונים/ מריאלה י. בוחניק

 מאז תחילת משבר הקורונה התפתחה אצלי סקרנות עצומה למה שנקרא “העולם החדש”: לאיזה עולם המשבר הזה מביא אותנו? אלו תהליכים חברתיים החלו כבר ולא שמנו לב עד התפרצות המגיפה הזו? מה זה אומר לחיות בעולם מורכב, רשתי, אי ודאי ודינמי? לפני כמה ימים הגיע אלי דו”ח המכון לחקר העתיד  של אוניברסיטת פיניקס על “מיומנויות העתיד” בארגונים.

הדו”ח מנתח את המחוללים העיקריים שיעצבו מחדש את נוף העבודה, ומזהה “מיומנויות מפתח” שיידרשו בעשר השנים הבאות.

בין המיומנויות אלו נמנות:

  • מטה קוגניציה– היכולת להתבונן מהצד ולקלוט את המובן העמוק יותר או את המשמעות של דברים שנאמרים.
  • בינה חברתית– יכולת לחבור לאחרים בדרך עמוקה וישירה, לחוש אותם ולעורר בקרבם תגובות ואינטראקציות רצויות. היכולת להפוך רגעים של משבר וקושי להזדמנויות של צמיחה ולמידה.
  • שיתוף פעולה ורשתיות – היכולת לעבוד בצורה פרודוקטיבית, להניע מעורבות ולהוכיח נוכחות כחבר בצוות.

תוך כדי קריאת דו”ח , חשבתי לעצמי שבעצם כל המיומנויות האלה מקבלות נוכחות עצומה בתהליך של גישור . ארגונים המאמצים כחלק מתרבות הארגונית התמודדות עם קונפליקט באמצעות הליך גישור מייצרים מרחב ייחודי בו מאפשרים לעצמם לעצור להתבוננות משותפת באירועים שהביאו לקונפליקט, בדימקה שנוצרה ובהשפעות של הקונפליקט לכל אחד באופן אישי ולארגון והסביבה.

 

באמצעות הליך של גישור מתרחשים “רגעי קסם” בהם עובדים, מנהלים, צוותים מקשיבים אחד לשני בקשב רב, לומדים להבין  בעזרת המגשר מה “מסתתר” מאחורי המילים : אלו שאיפות, צרכים. תפיסות ורגשות נוכוחות בחדר ואיך הופכים אותם לנקודות מפגש, הבנה ושותפות לעבר פתרונות יצירתיים וחדשניים.

גישור בארגונים הוא מפתח ליצור סביבת עבודה בריאה, נעימה ויעילה משום שתהליך זה יוצר מרחב בטוח לדבר על קשת הרגשות, הצרכים והאינטרסים של כל גורם בארגון. כשהכל על השולחן הרבה יותר קל לייצר שיח של הסכמות בו כל הצדדים שותפים. מתוך שותפות זאת נולדות מטרות משותפות אליהן ניתן לרתום את הארגון כולו. 

אין צורך לחפש את “מיומנויות העתיד” בעתיד. הם כבר כאן – בארגונים המאמצים את שפת הגישור.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאר תגובה

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות

מלאו פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים

¿Qué es la mediación?

La mediación profesional es un proceso que permite la resolución de conflictos por acuerdo construido a través del diálogo entre las partes involucradas en la controversia. La oficina del mediador Nadav Nishri se especializa en el uso de la mediación en varias áreas de las relaciones interpersonales.

קרא עוד »
מגשר בתל אביב

O que é mediação?

A mediação profissional é um processo que permite a resolução de conflitos por acordo construído por meio do diálogo entre as partes envolvidas na controvérsia. O escritório do mediador Nadav Nishari é especializado em utilizar a mediação em várias áreas das relações interpessoais.

קרא עוד »
גישור פלילי

גישור פלילי

בהליך הפלילי המשפטי בו ישנן מספר אפשרויות לפיצוי קרבן, אין הוא זוכה לרוב ליחס המרכך ולו במעט את עוצמת הפגיעה אותה הוא חש כתוצאה מהעבירה. באמצעות הליך גישור פלילי חש הקורבן שהוא משפיע על תהליך עשיית הצדק וכי ניתנת תשומת לב מלאה לצרכיו, בעיקר לאלו הרגשיים

קרא עוד »

עקבו אחרינו בפייסבוק

הוידיאו החודשי

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם